Освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та
перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою
Загальний обсяг навчального навантаження та очікувані
результати навчання здобувачів освіти
Найважливіше завдання сучасної школи - розвивати творчі здібності учнів,
допомагати їм реалізовувати свої таланти. Всебічний і гармонійний розвиток
особистості передбачає єдність її освіченості, вихованості, загального
розвитку.
Тому перед нашою філією стоїть першочергове завдання –
виконувати соціальне замовлення суспільства: забезпечувати учнів якісною
освітою й свідомою мотивацією на навчання впродовж життя, створювати можливості
для успішного професійного самовизначення.
Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна
тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.
Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4 класів складає 3430
годин/навчальний рік: для 1 класу – 805 годин/навчальний рік, для 2 класу – 875
годин/навчальний рік, для 3 класу – по 910 годин/навчальний рік, для 4 класу –
840 годин/навчальний рік, для 5-9-х класів закладів загальної середньої освіти
складає 5372,5 години/навчальний рік: для 5 класу – 927,5
годин/навчальний рік, для 6 класу – 1032,5 годин/навчальний рік, для 7 класу –
1085 годин/навчальний рік, для 8 класу – 1102,5 годин/навчальний рік, для
9 класу – 1225 годин/навчальний рік.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно
до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено
завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої
галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових
компетентностей учнів.
№ з/п |
Ключові компетентності |
Компоненти |
1 |
Спілкування державною (і рідною — у разі відмінності)
мовами |
Уміння: ставити запитання і
розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації,
поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на
графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і
письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати
в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло
формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення
невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого
предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких
та лаконічних формулювань. Навчальні ресурси: означення понять,
формулювання властивостей, доведення правил, теорем |
2 |
Спілкування іноземними мовами |
Уміння: здійснювати спілкування в межах
сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на
слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних
жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у
письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі
потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних
засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою
засобів електронного спілкування. Ставлення: критично оцінювати
інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки,
почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні
рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб
усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні
комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися
навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов. Навчальні ресурси: підручники, словники,
довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти. |
3 |
Математична компетентність |
Уміння: оперувати текстовою та числовою
інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої
дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі,
зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні
моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати
результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач;
використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення
математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку
технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного
вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування
математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві
ситуації |
4 |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Уміння: розпізнавати проблеми, що
виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси;
послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості
природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій.
усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Навчальні ресурси: складання графіків
та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу
людської діяльності на природу |
5 |
Інформаційно-цифрова компетентність |
Уміння: структурувати дані; діяти за
алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання
задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та
оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення
інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних
технологій для ефективного розв’язування математичних задач. Навчальні ресурси: візуалізація даних,
побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів |
6 |
Уміння вчитися впродовж життя |
Уміння: визначати мету навчальної
діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності
для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну
діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати,
коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити
правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних
освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні
світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до
вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власної
освітньої траєкторії |
7 |
Ініціативність і підприємливість |
Уміння: генерувати нові ідеї,
вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні
рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності
та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати
свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи
оптимальних способів розв’язання життєвого завдання. Ставлення: ініціативність,
відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й
особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших. Навчальні ресурси: завдання
підприємницького змісту (оптимізаційні задачі) |
8 |
Соціальна і громадянська компетентності |
Уміння: висловлювати власну думку,
слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі
доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані
рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати
власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію,
родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі
чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані. Ставлення: ощадливість і
поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального
походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне
обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав
людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією. Навчальні ресурси: завдання соціального
змісту |
9 |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Уміння: грамотно і логічно висловлювати
свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та
культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і
взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів
своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо). Ставлення: культурна самоідентифікація,
повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення
впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства. Навчальні ресурси: математичні моделі в
різних видах мистецтва |
10 |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Уміння: аналізувати і критично
оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних;
враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень;
розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути
використані для маніпулювання. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку
кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та
бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання
санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору
здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю,
нікотину тощо. Навчальні ресурси: навчальні проекти,
завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють
усвідомленню цінності здорового способу життя |